marți, 14 iulie 2015

Stapanirea afacerii tale



Bun venit la cea de-a doua parte a seriei Cele 7 domenii ale maiestriei.
Astazi vom discuta despre  cel de-al 2-lea domeniu pe care trebuie sa il stapanim si anume cel al afacerii noastre.
Cum stapanesti designul si planificarea unei afaceri de care sa fii pasionat, care sa te faca sa simti fluturi in stomac? O afacere care atunci cand te trezesti dimineata sa te faca sa spui : “nu pot sa cred ca sunt platit sa fac asta !!” Cum creezi ceva de care sa fii atat de entuziasmat incat sa te trezesti in fiecare dimineata pregatit sa pleci si sa iti indeplinesti visul. Daca te trezesti gandind : ”Ohh ! Inca o zi plina de frustrari ! O sa fie o zi oribila !”, nu te invidiez. Vreau sa te ajut sa creezi ceva ce sa iubesti si pentru care sa vrei sa te trezesti dimineata.

Defineste-ti  “De ce”-ul.



Care este rationamentul tau? De ce faci asta? De ce vrei sa creezi o afacere? Ce vrei sa obtii? Care este scopul din spatele afacerii? Daca nu poti sa-mi spui de ce o faci, nu vei sti de ce o faci. Nu va fi ceva care sa te inspire si sa-ti insufle pofta de viata. Trebuie sa avem o viziune mare. Trebuie sa existe un motiv puternic pentru care ne trezim in fiecare dimineata, spunand: “Acesta este motivul pentru care o fac !” Poate o faci pentru familia ta. Poate pentru ca in adancul sufletului tau ai acest vis de a detine o afacere  intr-o zi, de a ajuta o multime de oameni sau de a avea un business care sa iti finanteze modul de viata pe care il doresti. Poate este o combinatie intre stilul de viata, vacante, activitati familiale sau lucruri pe care ti-ar place sa le faci. Nu stiu care este motivul tau. Este diferit pentru fiecare persoana in parte. Dar trebuie sa iti fie foarte clar motivul pentru care faci asta. Ce este in adancul sufletului tau, ce te conduce, te motiveaza? Daca acel “de ce” nu este ceva care sa te inspire, sa te emotioneze, atunci nu este “de ce”-ul corect. Nu este motivul corect si trebuie sa te intorci la plansa de desen. Trebuie sa te intorci, sa te asezi si sa te gandesti mai adanc: Ce m-ar motiva intr-adevar? Ce mi-ar insufla pofta de viata? Cand gasesti raspunsul, transforma-l in “de ce”-ul tau.

Identifica-ti misiunea.


Ce incerci sa obtii cu aceasta afacere? Ce incerci sa indeplinesti? Vrei sa servesti un anumit numar de familii? Vrei sa ajuti oameni care sunt intr-o anumita situatie a vietii? Avem  consultanti imobiliari care lucreaza in primul rand cu familii militare deoarece ei la randul lor  au fost in cadrul armatei. Ei stiu cum este sa te relochezi tot timpul si se simt datori sa rasplateasca aceasta comunitate a famililor militare. Isi doresc sa ajute aceste familii. Un alt exemplu, pot fi mamele singure sau familii care se maresc.
Incepe sa identifici despre ce este vorba in businessul tau. Poate ceea ce vrei este sa construiesti o echipa si vrei cu adevarat sa servesti aceasta echipa intr-un mod care sa le schimbe vietile. Poti schimba viata clientilor tai dar si a echipei tale.
Care este misiunea ta? Care este obiectivul tau? Care este drumul tau cu aceasta afacere? Trebuie sa definesti si acest aspect.

Seteaza obiective.


Care sunt obiectivele tale in ceea ce priveste veniturile? Cati bani vrei sa iti aduca afacerea asta si de ce este aceasta suma importanta pentru tine? Exista acest fenomen interesant care face ca in momentul in care obtinem banii necesari unui trai decent, multi dintre noi renuntam la afacere. Nu vom face mai multi bani pentru ca nu vom incerca. Nu avem un motiv pentru a face mai multi bani. Asadar, daca doresti sa faci mai multi bani decat cei necesari unui trai decent, trebuie sa iti dai seama ce semnificatie are aceasta suma de bani pentru viata ta. Ce  se intampla daca fac asta? Ce se va schimba? Ce va fi mai bine? Ce va fi diferit? Cum voi fi capabil sa dau mai mult? Cum voi fi capabil sa economisesc mai mult? Ce impact va avea asta asupra vacantelor pe care vreau sa le fac sau asupra viselor pe care le am in celalalte domenii ale vietii?  Poate vrei sa iti trimiti copiii la facultate fara a intra in datorii. Sau poate realizezi ca te apropii de varsta la care vrei sa te retragi din business si trebuie sa pui bani deoparte pentru a o face. Asa ca, ce inseamna acesti bani pentru tine? Ce inseamna suma aceasta pentru tine? Apoi intreaba-te: cate tranzactii trebuie sa fac pentru a ajunge la aceasta suma? Ce va insemna asta? Cat de ocupat voi fi? Cum voi pune sistemul in aplicare? Cum voi pune afacerea in aplicare?
Acestea sunt cele 3 lucruri pe care trebuie sa le definesti daca vrei sa creezi o afacere de care sa fii pasionat.
 Care este “de ce”-ul tau? Care este misiunea, esenta afacerii tale? Pentru ce vei lupta? Care sunt valorile tale fundamentale? Si in final, care este suma de bani spre care tintesti? Unde incerci sa ajungi si de ce aceasta suma este in mod special semnificativa pentru tine, pentru viata ta, pentru viziunea ta, familia ta, afacerea ta, retragerea ta sau indiferent pentru ce, de ce este aceasta suma importanta?

Travis Robertson

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu