Bun venit la cea de-a doua
parte a seriei Cele 7 domenii ale
maiestriei.
Astazi vom discuta
despre cel de-al 2-lea domeniu pe care
trebuie sa il stapanim si anume cel al afacerii noastre.
Cum stapanesti designul si
planificarea unei afaceri de care sa fii pasionat, care sa te faca sa simti
fluturi in stomac? O afacere care atunci cand te trezesti dimineata sa te faca
sa spui : “nu pot sa cred ca sunt platit sa fac asta !!” Cum creezi ceva de
care sa fii atat de entuziasmat incat sa te trezesti in fiecare dimineata
pregatit sa pleci si sa iti indeplinesti visul. Daca te trezesti gandind : ”Ohh
! Inca o zi plina de frustrari ! O sa fie o zi oribila !”, nu te invidiez.
Vreau sa te ajut sa creezi ceva ce sa iubesti si pentru care sa vrei sa te
trezesti dimineata.
Defineste-ti “De ce”-ul.
Care este rationamentul tau?
De ce faci asta? De ce vrei sa creezi o afacere? Ce vrei sa obtii? Care este
scopul din spatele afacerii? Daca nu poti sa-mi spui de ce o faci, nu vei sti
de ce o faci. Nu va fi ceva care sa te inspire si sa-ti insufle pofta de viata.
Trebuie sa avem o viziune mare. Trebuie sa existe un motiv puternic pentru care
ne trezim in fiecare dimineata, spunand: “Acesta este motivul pentru care o fac
!” Poate o faci pentru familia ta. Poate pentru ca in adancul sufletului tau ai
acest vis de a detine o afacere intr-o
zi, de a ajuta o multime de oameni sau de a avea un business care sa iti
finanteze modul de viata pe care il doresti. Poate este o combinatie intre
stilul de viata, vacante, activitati familiale sau lucruri pe care ti-ar place
sa le faci. Nu stiu care este motivul tau. Este diferit pentru fiecare persoana
in parte. Dar trebuie sa iti fie foarte clar motivul pentru care faci asta. Ce
este in adancul sufletului tau, ce te conduce, te motiveaza? Daca acel “de ce”
nu este ceva care sa te inspire, sa te emotioneze, atunci nu este “de ce”-ul
corect. Nu este motivul corect si trebuie sa te intorci la plansa de desen.
Trebuie sa te intorci, sa te asezi si sa te gandesti mai adanc: Ce m-ar motiva
intr-adevar? Ce mi-ar insufla pofta de viata? Cand gasesti raspunsul,
transforma-l in “de ce”-ul tau.
Identifica-ti misiunea.
Ce incerci sa obtii cu
aceasta afacere? Ce incerci sa indeplinesti? Vrei sa servesti un anumit numar
de familii? Vrei sa ajuti oameni care sunt intr-o anumita situatie a vietii?
Avem consultanti imobiliari care
lucreaza in primul rand cu familii militare deoarece ei la randul lor au fost in cadrul armatei. Ei stiu cum este
sa te relochezi tot timpul si se simt datori sa rasplateasca aceasta comunitate
a famililor militare. Isi doresc sa ajute aceste familii. Un alt exemplu, pot fi
mamele singure sau familii care se maresc.
Incepe sa identifici despre
ce este vorba in businessul tau. Poate ceea ce vrei este sa construiesti o
echipa si vrei cu adevarat sa servesti aceasta echipa intr-un mod care sa le
schimbe vietile. Poti schimba viata clientilor tai dar si a echipei tale.
Care este misiunea ta? Care
este obiectivul tau? Care este drumul tau cu aceasta afacere? Trebuie sa
definesti si acest aspect.
Seteaza obiective.
Care sunt obiectivele tale
in ceea ce priveste veniturile? Cati bani vrei sa iti aduca afacerea asta si de
ce este aceasta suma importanta pentru tine? Exista acest fenomen interesant
care face ca in momentul in care obtinem banii necesari unui trai decent, multi
dintre noi renuntam la afacere. Nu vom face mai multi bani pentru ca nu vom
incerca. Nu avem un motiv pentru a face mai multi bani. Asadar, daca doresti sa
faci mai multi bani decat cei necesari unui trai decent, trebuie sa iti dai
seama ce semnificatie are aceasta suma de bani pentru viata ta. Ce se intampla daca fac asta? Ce se va schimba?
Ce va fi mai bine? Ce va fi diferit? Cum voi fi capabil sa dau mai mult? Cum
voi fi capabil sa economisesc mai mult? Ce impact va avea asta asupra
vacantelor pe care vreau sa le fac sau asupra viselor pe care le am in
celalalte domenii ale vietii? Poate vrei
sa iti trimiti copiii la facultate fara a intra in datorii. Sau poate realizezi
ca te apropii de varsta la care vrei sa te retragi din business si trebuie sa
pui bani deoparte pentru a o face. Asa ca, ce inseamna acesti bani pentru tine?
Ce inseamna suma aceasta pentru tine? Apoi intreaba-te: cate tranzactii trebuie
sa fac pentru a ajunge la aceasta suma? Ce va insemna asta? Cat de ocupat voi
fi? Cum voi pune sistemul in aplicare? Cum voi pune afacerea in aplicare?
Acestea sunt cele 3 lucruri
pe care trebuie sa le definesti daca vrei sa creezi o afacere de care sa fii
pasionat.
Care este “de ce”-ul tau? Care este misiunea,
esenta afacerii tale? Pentru ce vei lupta? Care sunt valorile tale
fundamentale? Si in final, care este suma de bani spre care tintesti? Unde
incerci sa ajungi si de ce aceasta suma este in mod special semnificativa
pentru tine, pentru viata ta, pentru viziunea ta, familia ta, afacerea ta,
retragerea ta sau indiferent pentru ce, de ce este aceasta suma importanta?
Travis Robertson
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu