7 strategii
pentru a iti creste succesul in afaceri,
de Brian Tracy Brian Tracy este CEO al companiei Brian Tracy International, specializată în training şi dezvoltare a antreprenorilor şi a organizaţiilor. A fost consilierul a peste 1000 de companii şi a ţinut peste 5000 de conferinţe pentru mai mult de 5 milioane de persoane, pretutindeni în lume, pe 6 continente (în peste 80 de ţări). A creat peste 300 de cărţi audio şi programe de dezvoltare video, inclusiv cel mai bine vândut program din toată lumea, Psihologia succesului, care a fost tradus în peste 20 de limbi. Inainte de a crea compania Brian Tracy International, Brian a fost director de operaţiuni al unei companii cu o cifră de afaceri de 265 de milioane de dolari. A avut o carieră de succes în vânzări, marketing, investiţii, imobiliare, consiliere în management, etc.
Avand in vedere uriasa experienta a acestui "Guru", nu ne ramane decat sa incercam sa sustragem cat mai multe informatii, cu adevarat valoroase .
De ce ai nevoie pentru a avea succes in afaceri? Ai nevoie de o gramada de lucruri pentru a
conduce o afacere de succes.
Pentru inceput, trebuie sa detii un produs care este dorit, care este
necesar, si pe langa asta, produsul trebuie sa aiba un pret corespunzator.
Acesta este doar inceputul.
Pentru a avea o afacere de succes, exerseaza urmatoarele lucruri. Daca
strategia ta in afaceri are deficiente intr-o anumita arie, este timpul sa rezolvi
situatia.
1) Fii prezent si meticulos.
Pentru a isi creste afacerea, patronii trebuie sa fie acolo tot timpul,
sa se implice, sa puna mana, ca doctorii. Un proprietar de afacere nu trebuie
sa fie niciodata speriat de sarcinile marunte. El/ea trebuie sa faca pasul si sa
ajute la ridicat cutii, la aranjat lucruri, la mentinerea curateniei la locul
de munca, etc. Lucrurile marunte se observa, asadar atentia la detalii este
foarte importanta.
2) Arata-ti pasiunea.
Vanzarile sunt un transfer de entuziasm. Detinatorii de afaceri/patronii
trebuie sa isi arate entuziasmul pentru produsul sau serviciul lor, la fel si
pentru clientii lor. Pe langa faptul ca trebuie sa isi arate pasiunea, trebuie
sa fie optimisti. In afaceri exista tot felul de probleme. Trebuie sa privesti
partea buna a fiecarei situatii, si sa inveti din tot ce a mers rau.
3) Concentreaza-te pe client.
Scopul unei afaceri nu este profitul. Scopul este acela de a crea si a
pastra clientii . Vrei ca ei sa vina o data, dupa aceea sa revina, iar in final
sa isi aduca si prietenii. Cum o faci, are legatura directa cu numarul de
clienti satisfacuti pe care ii ai. Pentru a creste satisfactia clientilor,
trebuie sa ii asculti si sa te implici in experienta lor.
4) Devino mai competitiv.
Daca nu detii monopolul exclusiv, competitia este totul, iar diferentierea
este cheia vanzatorilor de succes. Nu poti sa ai o companie “ la fel si eu”.
Trebuie sa ai un avantaj competitiv. Daca nu ai, creeaza unul.
Totul se reduce la propunerea ta
de vanzare, care este unica. Asta te face mai bun decat competitia. Poate fi locatia,
produsul, dar de cele mai multe ori, esti tu. Cand clientii se gandesc la o
afacere, de cele mai multe ori se gandesc la persoana care este in spatele
afacerii, in special la detinatorul
afacerii.
5) Fii atent la bani.
Pentru a pune la punct o strategie de afaceri, detinatorii unui business
ar trebui sa se concentreze mereu pe vanzari, venituri, Cash Flow, si sa stie
zilnic cati bani se fac. Concentraza-te pe profitul net, nu brut. Asa vei sti
in mod real cum iti merge afacerea.
“Idealizeaza-ti afacerea”. Gandeste-te la cum ar arata afacerea ta
perfecta, si gandeste-te la ce trebuie sa faci pentru a o realiza.
6) Fii cel mai bun.
Detinatorii afacerilor de succes lupta intotdeauna pentru
perfectiune.Vor sa fie cei mai buni in ceea ce fac. Sa fii cel mai bun inseamna
sa fii tot timpul in miscare, sa muncesti din greu, si repede. Sa fii cel mai
bun inseamna sa vrei sa inveti mai mult.
7) Masoara-ti succesul.
Succesul este definit diferit, de la persoana la persoana. Cea mai buna
masurare a succesului:
Nr. 1 - ar trebui sa iti placa ceea ce faci. Acesta este succesul
fundamental.
Nr. 2 - trebuie sa iti atingi targetul, constant. Asta arata ca stii ce
faci.
Nr. 3 - trebuie sa iti iubesti produsul sau serviciul, si trebuie sa iti
iubesti clientii.
Daca faci toate astea, singurul rezultat la care poti sa ajungi, este
succesul !
Concluzie : Toate aceste sfaturi sunt importante pentru a iti creste
afacerea. Sa ai propria ta afacere este provocator, si profitabil. Este important sa iti planifici
si sa iti stabilesti obiective pe termen lung.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu