luni, 17 martie 2014

De ce sa alegi meseria de agent imobiliar? De ce acum?

Invata cum sa devii un agent imobiliar de succes!!!
           De curand am luat hotararea sa schimb ceva in viata mea ....iar primul pas in aceasta decizie a fost sa-mi schimb job-ul. O decizie destul de majora ar spune unii,la care trebuie sa reflectezi indelung ar spune altii. Ei bine cand ajungi la momentul in meseria pe care o faci nu-ti mai aduce nici o satisfactie , esti mai mereu iritat, uiti sa mai traiesti cu adevarat , este momentul sa schimbi ceva.Si asa am si facut.Am discutat cu sotul meu care lucreaza in domeniul imobiliar si am ajuns la concluzia ca: decat sa muncesc pe branci pentru niste persoane care nu vor aprecia niciodata acest lucru, mai bine incerc sa muncesc pentru mine....ca agent imobiliar!!!!Ca orice meserie in care pasesti pentru prima oara in viata si aceasta de agent imobiliar necesita niste cunostinte in domeniu asa ca..... m-am apucat de invatat.Avand in vedere ca nu am mai lucrat niciodata in acest domeniu mi s-a parut normal sa-mi incep activitatea cum altfel decat invatand :"The more you learn the more you earn !!! "

Am inceput prin a invata notiuni de baza in domeniul imobiliar : ce inseamna cadastru, ce inseamna intabulare, carte funciara, extras de carte funciara, certificat fiscal, certificat de urbanism, PUZ, PUD, PUG , POT , CUT, regim de inaltime, etc.

Am trecut mai apoi la contracte: ce inseamna contract de vanzare cumparare, ce inseamna contract de KNOW-HOW,contract de comodat, de intretinere, de locatiune,de mandat , etc. Mai pe scurt am incercat sa invat cam tot ce tine de domeniul imobiliar.Ehh, de invatat termeni am invatat dar cumva trebuia sa vad si ce inseamna cu adevarat sa fii agent imobiliar asa ca m-am apucat de Google- it .Traiasca internetul ca mult ajuta , gasesti ce vrei, absolut orice .Din pagina in pagina am ajuns la un tip foarte interesant care mi-a captat atentia mai mult decat m-as fi asteptat .Sa va povestesc putin despre el :
Se numeste Mario Jannatpour si este agent imobiliar, de succes chiar , la RE/MAX Alliance in Louisville , Colorado.Este foarte pasionat de job-ul lui si incearca sa-i ajute pe noii agenti imobiliari sa-si insuseasca aceasta meserie.Mario este agent imobiliar din 2002 dar inainte de a intra in aceasta bransa a fost agent de vanzari iar mai apoi manager de vanzari in domeniul HIGH TECH, timp de 13 ani.El doreste sa dea informatii de valoare ,sfaturi si ponturi celor decid sa inceapa o cariera in domeniul imobiliar .


Mario este de asemenea autorul cartii :"The Honest Real Estate Agent: A training guide for a Succesful First Year and Beyond as a Real Estate Agent".In traducere libera : "Onestul Agent Imobiliar : ghid de perfectionare ca agent imobiliar pentru un prim an de succes si dincolo de el."Introducerea suna cam asa :"Te gandesti sa obtii licenta in imobiliare ?Urmezi cursuri de agent imobiliar?Tocmai ai dat examenul pentru a deveni agent imobiliar? Unul dintre cele mai mari dezavantaje a acestor cursuri de pregatire a agentilor imobiliari este ca nu te invata cum sa ai succes imediat ce ti-ai luat licenta.Aceasta carte este scrisa pentru a te ajuta sa te propulsezi in lumea agentilor imobiliari imediat ce ai pasit in ea."Cartea lui Mario Jannatpour este scrisa pe baza experientelor lui ca agent imobiliar si incearca sa ne invete ce avem de facut pentru a deveni agenti imobiliari de succes in ziua de astazi .

Acum ca v-am facut o scurta prezentare a lui Mario as vrea sa va si conduc prin unele subiecte abordate de el.

Primul subiect cu care am sa incep astazi este : " De ce sa alegi meseria de agent imobiliar? De ce acum?"
Dupa cum v-am spus acestea sunt subiecte preluate de la Mario Jannatpour iar eu nu fac decat sa  incerc   sa le traduc cat de corect posibil.
"Din cand in cand ,oamenii imi adreseaza intrebari legate de domeniul imobiliar :de ce as alege meseria de agent imobiliar?Este o perioada propice pentru aceasta meserie?Am sa incerc sa evidentiez cateva motive pentru fiecare dintre aceste intrebari.Cred ca cel mai bun motiv pentru a alege meseria de agent imobiliar este acela ca :este cea mai semnificativa si implinitoare cale de a face o cariera.Serviciile pe care le oferi clientului sunt extrem de valoroase iar persoana cu care lucrezi apreciaza cu adevarat valoarea ta ca agent imobiliar si in acelasi timp valoarea serviciilor pe care i le oferi."( nota personala : probabil ca este un motiv plauzibil in tara in care Mario isi deruleaza activitatea de agent imobiliar.La noi in Romania lucrurile stau putin altfel, agentul este vazut ca o persoana care nu vrea decat sa castige niste bani pe munca putina. Este o parere personala pe care mi-o asum). " Agentul imobiliar ajuta oamenii cu cele mai mari tranzactii pe care le fac in viata , de multe ori primele si singurele de acest fel si de aceea aceasta parte este cea de implinire pentru un agent imobiliar.Asadar meseria de agent imobiliar este foarte semnificativa deoarece ajuti oameni cu ceva ce este foarte important in viata lor si atunci cand faci o treaba buna si totul iese asa cum si-a dorit clientul , te simti grozav, te simti mandru si esti fericit cu meseria pe care ti-ai ales-o.Un alt atuu sau un motiv in plus pentru a alege meseria de agent imobiliar este acela ca : in timp sau odata cu trecerea timpului devine o meserie sau daca vreti o afacere sigura.Esti responsabil de afacerea ta, nimeni nu te poate concedia pentru ca...este afacerea ta !De aceea este o meserie sigura. Este o afacere , un job ,o meserie provocatoare , fiecare zi este diferita de cea precedenta, fiecare situatie, fiecare client va fi diferit de cel precedent.Din acest punct de vedere este o provocare dar in acelasi timp nu ai cum sa te plictisesti pentru ca fiecare zi si situatie este diferita , exista varietate.Poti sa faci bani frumosi ca agent imobiliar .Poti sa muncesti cate ore doresti iar in functie de asta castigi bani .Poti sa muncesti 70 -80 de ore pe saptamana si sa castigi bani frumosi sau poti sa muncesti de 30-40 ore pe saptamana si tot sa castigi bani cat sa duci un trai decent.Primul si al doilea an ca agent imobiliar vor fi o provocare , o sarcina grea , dar odata ce treci de asta vei ajunge la (asa cum ii spunem noi ): esenta bulgarelui de zapada .Bulgarele se face din ce in ce mai mare pe masura ce iti ajuti clientii, deoarece clientii pe care ii ai astazi vor fi langa tine si in viitor , iti vor genera alti clienti.
Poti sa fi propriul tau sef , o multime de oameni vor sa fie responsabili pentru ceea ce fac zi de zi, iata un alt beneficiu al meseriei de agent imobiliar .Esti propriul tau sef, nimeni nu te poate concedia sau certa daca nu stii sa-ti gestionezi timpul.Este foarte important sa-ti gestionezi timpul cum trebuie .
De ce acum?De ce este acum momentul potrivit pentru a te face agent imobiliar?Cred ca cel mai mare lucru atunci cand te uiti la agentiile imobiliare din tara este ca majoritatea au agenti imobiliari veterani( vechi in bransa ),astfel ca in urmatorii 5-10 ani acesti veterani se vor retrage si va fi nevoie de noi agenti imobiliari care sa preia clientii si oamenii cu care au lucrat acesti veterani.Asa ca ... da, este un moment grozav pentru a intra in lumea agentilor imobliari.Sa fi agent imobiliar nu este genul de job care poate fi facut de la distanta .Este o meserie care se face face to face , este o munca bazata pe relationare , oamenii pe care ii ajuti vor ca tu sa le fi consilier , sfatuitor , sa-i ajuti pe tot parcursul procesului de tranzactie....nu poti sa faci toate aceste lucruri de la distanta astfel incat va fi mereu nevoie de agenti imobiliari.Vor exista tipuri diferite de agenti imobiliari, structuri diferite dar totusi agentii imobiliari pe care ii vedem astazi nu vor disparea prea curand.
Inca un motiv la intrebarea : De ce acum? Pentru ca poti fi si tanar si de succes in imobiliare. Vad o multime de oameni de 20 de ani care de abia au terminat colegiul si intra in domeniul imobiliar ca prim loc de munca sau daca vreti ca prima cariera.Eu nu am fost pregatit sa fac asta; cand am terminat colegiul , mi-am inceput cariera ca agent de vanzari si am facut-o vreo 15 ani.Daca as fi fost destul de pregatit sa intru in imobiliare inca de pe atunci , astazi as fi fost intr-o pozitie mult mai buna decat sunt acum.Luand in considerare numarul de clienti pe care i-as fi avut pe parcursul acestor ani,bulgarele de zapada ar fi fost cu mult mai mare de cat este la ora actuala.Un alt lucru legat de a fi tanar si de succes este ca oamenii din ziua de astazi sunt dornici sa imbratiseze noile tehnologii: site-uri de socializare,pagini web , video, foto, etc, ei nu sunt legati de vechiile scoli de vanzare , vechiul stil de a vinde ci sunt dornici sa invete lucruri noi .Sunt si vor fi foarte multi tineri de 20-30 de ani dornici sa cumpere un apartament, o casa, si atunci cine ar fi mai potrivit sa-i ajute daca nu o persoana asemanatoare lor ?
Ultimul lucru pe care doresc sa-l spun este ca : clientii din ziua de astazi vor pe cineva (ca si agenti imobiliari) care sa-i inteleaga si care sa le ofere valoare . Asa ca dandu-ti efortul si petrecandu-ti timp pentru a deveni agent imobiliar astazi ,vei deveni din ce in ce mai bun odata cu trecerea timpului si cu experienta pe care o acumulezi .Cunostintele pe care le capeti te vor ajuta foarte mult in drumul tau de agent imobiliar.Sfatul meu este : daca doriti sa apucati acest drum, sa urmati cariera, meseria de agent imobiliar , sa nu ezitati nici o clipa . Luati-va diploma  si dati-i drumul !!!! "


Cam acesta este subiectul "De ce sa devii agent imobiliar ?De ce acum?"

Sper ca a fost pe intelesul tuturor si nu uitati :
"THE MORE YOU LEARN, THE MORE YOU EARN !!!"

A.V
 
 
 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu